Rabu, 5 Jun 2013

Buku Persalinan Rasmi Orang Besar Empat



Yang Teramat Mulia Tunku Panglima Besar Kedah Dato' Seri DiRaja Tan Sri Tunku Puteri Intan Safinaz Binti KDYMM Tuanku Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah.

Peluang bertemu dan berbual-bual dengan Tuanku Puteri amat bermakna sekali bagi diri patik.  Biarpun saat itu memang berlangsung secara tidak sengaja atau dirancang.  Patik memang tidak dikenali di mata pihak istana.  Siapalah patik jika hendak dibandingkan dengan pegawai-pegawai atasan di tempat kerja patik.  Kini saat itu sudah setahun berlalu.  Rupa-rupanya saat itu bagaikan suatu mimpi indah yang berlalu dalam detik masa yang cukup pantas.
Saat manis berlangsung ketika patik melangkahkan kaki memasuki Istana Negara.  Itu pun kerana patik berpeluang mengiringi suami patik kerana anugerah yang diberikan kepadanya oleh Yang Dipertuan Agung Kebawah Duli Yang Maha Mulia Al Sultan Almu'tasimu Billahi Muhibbudin Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu'adzam Shah ibni Almarhum Sultan Badlishah.
Patik hanya dapat menyatakan rasa gembira kerana diberi peluang membantu pejabat tempat patik bekerja bagi mengedit dan menyiapkan buku Tan Sri Tuanku Puteri. Sejujurnya patik amat terharu kerana diberi tanggungjawab mengedit buku ini yang pengarang asalnya adalah Prof. Madya Dr. Haziyah Hussin - seorang pengarang yang amat dedikasi, rajin, komited dan mementingkan kualiti kerja.  Ini mengingatkan diri patik kepada saat-saat menyiapkan buku Rupa dan Gaya Busana Melayu bersama aruah Puan Azah Aziz beberapa tahun yang lalu.  Kulit buku yang cantik ini direka bentuk oleh Encik Khalid Hashim yang saat ini sedang berada di Itali kerana mengikuti kursus jangka pendek dalam bidang reka bentuk anjuran pihak Universiti Kebangsaan Malaysia.

Tiada ulasan: