Isnin, 29 Disember 2008

...Sembah Takziah

Canselor UKM, Duli Yang Maha Mulia Tuanku Yang Di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Darul Khusus Tuanku Ja'afar Ibni Almarhum Tuanku Abdul Rahman telah mangkat pada 27 Disember 2008 (Sabtu) bersamaan 29 Zulhijjah 1429H. Semenjak bertugas di UKM, sudah berkali-kali saya dapat menatap wajah baginda ketika majlis-majlis rasmi terutamanya ketika di majlis konvokesyen. Baginda dan permaisuri sentiasa tersenyum kepada kami warga UKM ketika melintasi karpet merah di DECTAR untuk upacara konvokesyen.

SMS mengenai berita kemangkatan baginda saya terima seawal jam 12.30 tengah hari. Mula-mula terkejut seakan-akan tidak percaya... Kemudian SMS diterima berurutan hingga ke jam seterusnya. Nampaknya, ramai rakan-rakan warga UKM saya amat prihatin tentang berita tersebut dan sudi memamanjangkan berita kemangkatan tersebut kepada saya. Terima kasih. Saya menonton di kaca tv dari semasa ke semasa siaran langsung yang dipancarkan sehinggalah pada saat persemadian baginda. Sembah takziah untuk semua keluarga diraja Negeri Sembilan. Al-Fatihah.

Tiada ulasan: