Sabtu, 7 Mac 2009

Love Story...

Foto Add By Google
Hari ini layan lagu Love Story. Sudah agak lama guru pianoku mengajar lagu ini. Namun masih belum mantap lagi. Agak susah notanya. Namun aku rasa amat seronok dan terbuai dengan kemerduan melodi yang aku petik sendiri di mata -------------------------------piano...Jejariku yang kematu dan keras merayap-rayap di mata hitam dan putih... Guruku yang seusia anak bujangku tidak jemu-jemu mengajar teknik yang betul meletakkan jejari di mata piano. Aku berasa seronok yang teramat bergurukan beliau, Tiffany. Kadang-kala beliau membatalkan kelas kerana ada konsert di hotel. Ah! Aku tak kisah, janji dia mengajar aku dengan senyum aja, biar aku mudah lupa apa yang diajarkannya.

Hari ini juga ketemu jiranku yang menghantar anak-anaknya belajar di Yamaha Music School Kajang...mengambil kursus keyboard...lagu pop. Jiranku ingat, aku menghantar anakku yang belajar, tetapi aku katakan "Saya yang ambik kelas di sini"...terus dinyatakan kepada anak-anaknya...tengok tu, auntie rajin belajar...hahahaha....aku sudah biasa dengan ungkapan ini. Siapa yang suka dengan caraku silakanlah ikut, siapa yang tak suka, silakanlah angkat kaki. Yang penting aku suka dan happy melayan perasaanku. Yuran aku yang bayar, buku pun aku yang beli, perasaan pun aku yang tanggung....hahaha

Tiada ulasan: