Ahad, 17 Mei 2009

Zamri kata, Jadi Penulis Boleh Buat Duit...


Foto Adds By Google
Sepanjang percutian saya di Johor Bharu baru-baru ini, saya sempat menelusuri kedai buku dekat Plaza Ansar dan berjaya mendapatkan mutiara yang berharga di dalamnya...kata kedua-dua buku ini, dengan jadi penulis kita boleh buat duit. Saya memang tak sayang duit untuk membeli buku-buku yang boleh memberi faedah kepada kerjaya saya.

Namun, saya belum habis baca lagi kedua-dua buku ini. Saya cukup seronok membaca buku tips tersebut....tak tahulah kenapa. Dalam dingin bilik hotel Puteri Pacific, saya asyik membaca dan membaca. Sesekali saya merenung kolam renang di bawah. Selalunya saya suka juga membaca di hadapan kolam renang. Orang kata, sambil baring-baring di kerusi tu ada hobi lain...dah macam orang Barat, membaca di tepi kolam renang. Kadang kala saya bersenam di gym. Namun pada ketika itu, rutin menonton TV terpadam seketika kerana ingin menghabiskan kedua-dua buku ini secepat mungkin. Ada daya tarikan yang kuat seumpama besi berani. Walaupun saya juga ada membeli buku-buku lain, pelbagai jenis surat khabar dan beberapa majalah serta membawa banyak lagi buku-buku lain bersama tetapi, kedua-dua buku ini menjadi prioriti untuk dibaca. Wah...gitu.

Bagi saya yang telah biasa menukangi dan menangani buku ilmiah, agak seronok juga membaca buku-buku ini...lain daripada yang lain....mana tau saya berminat dan terpengaruh dengan apa yang diperturunkan di dalamnya. Ya! Saya memang terpengaruh dengan isi di dalamnya. Tunggu sahajalah apa perkembangannya nanti. Walau apapun, jika saya terjumpa apa-apa kesalahan di dalam kedua-dua buku ni, saya akan maklumkan kepada pengarangnya. Memang saya dah jumpa kesalahan tersebut. Mungkin pengarangnya boleh perbaiknya pada edisi cetakan yang akan datang.

Ikhlas saya nyatakan di sini, pengarang buku ini nampak ikhlas mencurahkan ilmu menerusi penulisannya. Pada usia yang begitu muda beliau bermotivasi tinggi untuk mengubah paradigma pembaca sekalian. Wahai suri rumah yang tak ada kerja...janganlah asyik membebel dan menonton TV...cari buku ini dan baca. Boleh buat duit dari rumah. Anak-anak pun boleh dijaga. Duhai OKU yang susah nak cari kerja, manfaatkan ilmu di dalam buku ini, mulakan membaca, cari komputer dan mula menaip. Jangan buang masa. Orang kata, OKU susah nak dapat kerja. Jadi, apa tunggu lagi...menulis dan menulis. Wah terkesima saya...apa-apa pun sekalung tahniah Sdra Zamri Mohamad. Walau kita tidak saling mengenali tetapi ilmunya saya tembusi dengan kedua-dua buku ini.

Tiada ulasan: