Isnin, 11 Mei 2009

Selamat Hari Ibu

Bonda tersayang
Ibu, dikaulah permata hatiku,
ibu, insan tersayang yang paling ku cintai,
Ibu, kaulah penawar hatiku kala lara,
Ibu, tempat aku menumpang kasih dan bermanja,
Ibu, jantung hatiku,
Selamat Hari Ibu untuk bondaku tercinta.

Aduhai Ibu Mertuaku @ ibuku jua
Ibu mertuaku telah pergi meninggalkan dunia yang fana ini
al-fatihah untukmu ibu...
Dikau jua ibu sejatiku
Aku memahami jerih payahmu membesarkan teman akrabku @ suamiku
Aku tenang menerima berita pulangmu ke rahmatullah
Ibu, setelah sekian lama menderita,
Ibu pergi membawa semua lara yang ditanggung

Suamiku berkata, beliau telah kehilangan ibunya,
tetapi masih mempunyai ibu mertua lagi.

Lantas...aku katakan padanya...sedekahkan al-Fatihah

Untuk bonda kami pula...

lantas aku menghantar sms ringkas kepada adindaku yang hingga kini belum terjawab:

Pls sent my big hug n kiss to mum, hehehe

Apakah ada nada nakal di situ, tetapi di situlah aku dengan bondaku...
Yang sejak akhir-akhir ini berubah watak seperti keanak-anakkan
Namun, ibu tetap ibu


Untuk anakandaku berdua di luar negara

Terima kasih kerana menelefon untuk menyampaikan salam hari ibu...agak lucu tetapi aku bahagia sekali menerima panggilan yang merentas beberapa lautan...

terima kasih terima kasih terima kasih

1 ulasan:

Nurul Nadia berkata...

happy mothers day~
=)