Isnin, 15 Jun 2009

Tomok dan Gelaran Jutawan Muda

Foto Tomok ads By Google
Kali ini saya ingin sentuh tentang Tomok yang kini sudah menjadi jutawan baru...sejujurnya saya tidak mengikuti program One In a Million (OIAM) ini sepenuhnya kerana agak kurang minat. Kadangkala terlepas pula kerana stesen yang menyiarkannya bukan stesen kegemaran saya.
Wah!...Maka, apabila program ini berakhir, Shah Indrawan pun memenangi One In A Million (OIAM).

Saya teringat yang suatu ketika dahulu si Tomok dan rakan-rakan New Boyznya pernah main di pentas dekat Plaza Metro Kajang...entah berapa tahun yang lepas. Kala itu, beliau masih lagi macam budak sekolah...Ketika itu juga saya sempat menyaksikan mereka bermain muzik dan Tomok menyanyi dan kemudiannya mereka pulang dengan satu van. Budak Tomok ni agak peramah juga. Saya yang setua ini pun ditegurnya kerana saya kata eh...macam Tomok la. Menyedari yang saya memerhatikannya beliau tersenyum...Ketika itu anak dara saya bukan main lagi marahnya dengan saya...lantas kenangan itu berputar kembali pabila si Tomok yang kini sudah berjaya dan berada di dalam kelasnya yang tersendiri. Saya pun suka-suka je tegur dia...bukannya apa.

Membaca kisahnya yang saban hari dipaparkan di dada akhbar setelah beliau memenangi pertandingan ini agak sedih juga... Yah! Di sebalik kemanisan, pasti ada kepahitan...apa yang penting semua itu dijadikan sempadan dan beringat-ingatlah dalam mengharungi dunia glamor yang penuh cabaran ini.

Kini, Tomok sudah bersedia sepenuhnya sebagai pemegang title juara OIAM. Beliau sudahpun menunjukkan kematangannya dalam bidang muzik. Peminat pula sudah matang dengan memilih Tomok sebagai juara mereka. Go...Go...GO...Tahniah Tomok.

Tiada ulasan: