Rabu, 5 Ogos 2009

Suara Emas Jamal Abdillah bergema di Istana Budaya



Foto Add By Google
Peluang menonton konsert Jamal Abdillah...Kembara Seniman pada malam tadi 5/8/09 di Istana Budaya saya manfaatkan sepenuhnya. Saya begitu terpukau dengan kelantangan, gemersik, dan lontaran vokal suara emas penyanyi yang berasal dari Teluk Anson ini.
Segmen yang dibuat juga amat tepat dengan perjalanan hidupnya yang bersilang baur. Beliau berjaya menterjemahkannya untuk santapan penonton di Istana Budaya biar sesingkat cuma.
Biar berhabis RM600 untuk empat keping tiket tetapi kami sekeluarga terhibur. Tahniah untuk Jamal. Mungkin ini hadiah untuk untuk saya sempena majlis konvokesyen saya...selasa ini. Saya memang seorang yang serius dalam apa jua perkara - suka kepada dunia hibur dan membaca bahan semiilmiah, ilmiah dan non-academic. Semuanya berjalan seiring sesuai dengan jiwa dan masa yang saya ada.
Harapnya tenaga Jamal yang dipamerkan dapat diteruskan untuk persembahan hari-hari berikutnya.
Harapan disandarkan juga agar rakan-rakan seangkatan Jamal dan penyanyi-penyanyi muda yang tumbuh bagaikan cendawan tumbuh ini dapat menghayati bagaimana lontaran suara Jamal yang dibuat secara langsung...sila beri sokongan padu kepada titik peluh Jamal yang berjaya merentasi usia 30 tahun. Kalau saya yang bukan penyanyi boleh gembira dengan persembahan Jamal, maka saya yakin rakan-rakan seangkatannya juga turut gembira...melainkan mereka cemburu dengan kemunculan Jamal di IB!
Tidak salah kalau saya menggelarkan Jamal sebagai 'Michael Jackson Malaysia' mengenangkan saya dewasa bersama-sama dengan lagunya dan usia Jamal juga lebih kurang Michael.
Salam Ikhlas. Sekali lagi...Tahniah Jamal. Keep up your good job.

Tiada ulasan: