Ahad, 18 Oktober 2009

Majlis Perkahwinan

Malam minggu lepas aku hadir dinner majlis perkahwinan anak dara Tan Sri Ismail di Kuala Lumpur. Ramai tetamu yang aku biasa tengok mukanya di media massa ada di situ. Menteri Kesihatan pun ada di situ...Malam itu juga ada persembahan pentas oleh orkestra PDRM, Dato' Ahmad Jais menyanyi, Datuk Ahmad Nawab bermain seksefon dan Tan Sri sendiri ada menyanyi. Majlis perkahwinannya ala-ala dalam taman gitu. Dalam ucapan bapa pengantin, Puan Sri yang punya idea...aku puji ucapan Tan Sri...menyanjung tinggi kreativiti isterinya.

Minggu ini pula aku hadir dinner untuk majlis perkahwinan anak dara pasangan Dr. Maziah dan Dr. Ahmad Zubaidi di KGPA, juga di Kuala Lumpur. Pada kali ini pula menampilkan kreativiti seluruh keluarga pengantin. Aku suka pada persembahan A'syah...karate gitu.

Kedua-dua majlis bercorak agak protokol gitu. Aku pun jadi keras macam batu di dalam kedua-dua majlis. Apa yang aku dapat simpulkan...aku kena juga hadir jika ada orang jemput tak kira di mana jua majlis diadakan. Itupun jika tidak bercanggah dengan banyak aktiviti harian yang aku buat.

Tiada ulasan: