Khamis, 18 Februari 2010

1Malaysia 1Limau

Foto Ads By Google
Hujung minggu lepas aku ke Hospital Selayang kerana melawat birasku yang sedang dirawat. Sewaktu menunggu giliran masuk ke wad ICU aku telah disapa oleh seorang perempuan Tionghua...hai Selamat Hari Raya...Eh! Jawapku...bukan sayalah...awaklah hari raya....dia pun tertawa...kami berbual-bual dan terakhirnya dia telah memberikan aku sebiji limau yang diambil daripada bungkusan hadiah yang hendak dibawa masuk ke dalam wad...dalam erti kata lain....hadiah tersebut untuk si pesakit yang bakal dilawatinya sebentar lagi.

Beriya-iya benar beliau mahu memberikan aku sebiji limau tersebut...lalu aku pun ambillah kerana telah diberi...IMalaysia ILimau...katanya bapanya sedang koma di dalam sana...berperang dengan keadaan yang tidak menentu....mohon aku doakan supaya bapanya sembuh...

Mulia sungguh hati beliau. Semoga bapanya cepat sembuh.

Tiada ulasan: