Rabu, 24 Februari 2010

Aduhai Februari

Imej Ads By Google
Bulan Februari dikatakan bulan CINTA...bulan menganyam cinta...bulan meraikan cinta...

Ikhlas saya katakan....saya juga suka kepada bulan ini....mak abah saya memilih bulan ini untuk menyatukan cinta kami...Nah! Ulang tahun meraikan cinta kami...satu jiwa, satu suara, satu perjuangan, satu harapan...dan meraikan 25 tahun (Jubli Perak) perkahwinan kami pada 8 Februari 2010....satu kejutan....biar anak-anak tidak bersama namun ucapan bertalu-talu daripada mereka sungguh mengujakan...terima kasih anak-anak kami. Biar jauh beribu batu namun tetap ingat kepada ulang tahun mak dan abah...

Hari ini 25 Februari 2010...juga genap pemergian abah tersayang...ke rahmatullah...semoga roh abah tenang bahagia di sana....al-Fatihah...AMIN...

Hari ini juga 25 Februari 2010...saya sungguh bertuah dapat hadir Sepetang Bersama Sasterawan Negara di UM dan mendengar seminar penerbitan dan dihujung sesi dapat pula minum teh bersama Sasterawan Negara Ke-10 Dato' Anuwar Ridhwan, Prof. Madya Dr. Hamidi, Khalid, dan Salleh di Universiti Malaya...terima kasih Khalid, JD, dan Dr. Hamidi....suatu ceramah yang sangat bermakna untuk kerjaya seharian saya.

Bulan ini juga bulan Maulud Nabi Muhammad saw... 12 Rabiul Awal...

Untuk bulan ini saja...saya ditanya tentang ejaan...

Macam mana nak eja Februari....macam inikah atau macam ini....

ADUHHHHHH

Ejaan sebenar untuk Februari adalah Februari bukan Febuari....bukan FEB...tu macam sabun FEB...bergaduh-gaduh dalam telefon pun tak guna...sila semak Kamus DEWAN......susah sangat ke nak tengok kamus duhai tuan-tuan dan puan-puan....

Sudah banyak kali saya membetulkan ejaan ini....termasuk yang terkini pada suatu majlis yang besar...dihadiri oleh orang besar...dan saya kebetulan berada di situ kerana ada urusan lain....dengan tak malunya saya minta pegawai yang bertanggungjawab membetulkan ejaan tersebut....nampaknya pada keesokan harinya bunting besar yang salah eja itu sudah dibetulkan...terima kasih saya ucapkan kerana sudi menerima teguran saya...walaupun ketika kami bercakap itu seperti macam tak serius bunyinya....

2 ulasan:

Nurul Nadia berkata...

hehe.. mak kan org penting. org penting tegur kenalah patuh.. hihi.. mesti bangga kn.. =P

p/s: happy 25th anniversary.
P/s2: arwah atok 4eva in my heart. =)

teratai berkata...

nadia
terima kasih...bahagianya rasa bilalah nak pegi rusia ni....