Selasa, 16 Februari 2010

Hari Jadi Bos


Foto By Raai Osman and by creativity @renem
Baru-baru ini timbul idea untuk meraikan hari jadi bos di pejabat...pagi-pagi lagi PA bos sudah round dari tingkat atas ke bawah...menjemput sambil mengutip sedikit sumbangan untuk membeli kek hari jadi. Akhirnya dapatlah jumlah yang aku agak-agak boleh beli 3-4 biji kek hari jadi. Bajetnya tu biarlah semua anak buah bos yang dalam anggaran 40 orang tu yang sudi menyumbang tu dapat merasa sepotong kek seorang.
Sepanjang pagi tu, kami bertiga (CT, PA bos dan aku) telah survey ke hulu ke hilir satu Bandar Baru Bangi untuk mencari kek yang sesuai dengan bajet yang diperoleh.

Akhirnya dapatlah beli 4 biji kek - satu kek untuk CT kerana hari jadinya jatuh pada bulan Januari. Dah petang-petang sikit baru CT potong kek dia...Aku suruh dia pilih-pilih kek dia tak mau...malu sangat-sangat. Untuk makna bagi ketiga-tiga kek itu, aku telah memberi kapsyennya yang ala-ala penuh makna gitu...sama ada orang suka atau tidak terpulanglah....kek pertama adalah untuk hari terakhir bos bekerja pada hari semalamnya (10/2), kek kedua untuk ucapan selamat datang bagi pekerjaan barunya (ala-ala welcome home) dan kek ketiga untuk ucapan Selamat Hari Lahir. Semasa upacara memotong kek dan meniup lilin, aku duduk di belakang...memerhati apa yang berlaku di hadapan mata....dan akhirnya aku dapatlah makan sepotong kek birthday bos....

Apa-apa pun Selamat Hari Jadi Boss...semoga panjang umur dan murah rezeki...

Tiada ulasan: