Khamis, 22 April 2010

Mari Makan Cendol


Foto Oleh Haji Ismail
Kepada sesiapa yang suka makan cendol, silalah singgah ke Gerai Leman Dawi yang baru saja saya kunjungi usai tugasan di Istana Salatin minggu lepas...orangnya baik, seperti penglipur lara dan saya suka dengan ceritanya. Saya mengujinya dengan pelbagai nama tempat dan beliau dengan automatik dapat bercerita termasuk kisah Puteri Gunung Ledang, Bendera Johor dan beliau juga jujur orangnya apakala tidak dapat bercerita tentang tempat-tempat yang tidak diketahuinya. Kalau saya singgah lagi ke gerainya, saya akan bekalkan dia dengan buku tempat-tempat bersejarah di Malaysia dan saya akan tuliskan tentang sejarah Tangkak untuk beliau ceritakan kepada pengunjung di gerainya. Ya! Bagi saya, ini benar-benar anugerah tuhan terhadap bakat yang ada pada dirinya...saya benar-benar teruja dengan cerita oleh Pak Leman Dawi Cendol...dekat Senawang - Seremban. Sekali pandang, pada saya orangnya cukup ramah dan menyambut kedatangan semua tetamu dengan wajah ceria dan gembira...paling seronok boleh tambah-tambah minum cendol dengan air barli free....semoga tuhan memberkati usaha Pak Leman. Amin.

2 ulasan:

Nurul Nadia berkata...

nak gak cendol~ slalu mkn benda best tak ajk org!! *jeles*

teratai berkata...

hai hai hai....boleh apa salahnya. Nanti kita makan sama-sama ye...janganlah jeles....