Khamis, 23 Disember 2010

Lampin

Huh! Lama rasanya aku tak melihat kain lampin tersidai di ampaian... Dulu kat kampung aku kan, asal ada aje lampin tersidai ... dah sah-sah orang tu ada anak kecik @ tuan punya rumah tu ada anak kecil. Confirmlah... Nah! Tetiba pepagi tadi (kawasan bandar ni)... aku terlihat ada kain lampin berwarna putih tersidai di ampaian... Wah! Nostalgia sungguh makcik ni... kenapa dia tak ikut perkembangan zaman ye... kan sekarang ni orang dah pakai pampers... (pelbagai jenama pulak dah sekarang). Kalau rumah yang aku lalu tu rumah flat tak apa juga..ni banglo beb... hehehehe.... anda fikir-fikirkan... rasa-rasanya kalau cucu aku esok pun aku pakai lampin juga rasanya... ada ke lagi jual lampin jenama.... punya le terlalu lama sampai terlupa jenama tu... hahahaha...

1 ulasan:

Nurul Nadia berkata...

amboi. dh tak sabar nk ade cucu ker? hahaha!!!