Rabu, 27 Julai 2011

Malaysia VS Singapura



Kebetulan hari ini aku cuti. Aku ke Bukit Jalil kerana menemani puteraku untuk membeli tiket perlawanan bola sepak antara Malaysia dengan Singapura. Usai membayar parking kereta sebanyak RM2.00 aku pun menuju ke barisan yang seramai-ramai amat manusia untuk bersama-sama mereka membeli tiket perlawanan bola. Kami membahagi dua, puteraku di barisan yang lain dan aku di barisan yang lain...
Namun, di pertengahan jalan barisan yang aku sedia beratur telah habis jualan tiketnya...manusia bersorak sakan kerana kecewa.
Aku beralih ke barisan puteraku pula sambil memberinya kentang goreng dan air suam... setelah seperti tidak bergerak, puteraku pun kecewa dan mengajak aku pulang dengan perasaan yang amat kecewa kerana gagal untuk mendapatkan tiket.
Katanya kepadaku, "Dulu tak seperti ini...mengapa terlalu ramai orang". Dia memang pernah pergi menonton bola sebelum ini...tapi keadaan yang berlaku sebentar tadi benar-benar di luar dugaan...aku pun turut sama terjebak di dalam ribuan manusia yang berebut-rebut membeli tiket............wah seumur hidup pun aku tak akan lupa peristiwa ini....orang yang beratur nak beli tiket tu kerja ke tak kerja.....wah mulalah aku buat prasangka sendiri neh...Puteraku amat-amat kecewa...kerana dia juga membawa pesan untuk membelikan tiket rakan-rakannya...dan membebel sepanjang-panjang jalan menuju ke kereta....itulah perubahan minda orang Malaysia terhadap pertandingan bolal sepak...
Setelah puas mengambil gambar di sana sini...(suasana ramainya orang beratur seperti ular kena palu...dan jeritan manusia yang marah-marah kerana ada yang potong Q...).... akhirnya aku pulang seperti lebai malang.............

Tiada ulasan: