Selasa, 20 Disember 2011

...manisnya wajahmu

Saat aku menemui penyeliaku, aku berasa amat tenang, biarpun pelbagai macam yang harus aku lakukan bagi menuju puncak. Sedikit demi sedikit aku lakukan tugasan yang diberikan. Kadang kala semacam tidak percaya itulah yang telah aku lakukan selama bergelar pelajar + pekerja + ibu + adik + kakak + suri....Aku sedar aku sebenarnya sedang merangkak-rangkak di kaki gunung yang aku tidak tahu apakah aku akan berjaya menggapai puncaknya. Aku kadang kala menjadi binggung dengan apa yang telah aku lakukan.....namun setelah bertemu dengan penyeliaku untuk beberapa kali aku menjadi semacam aman dan rela dengan tugasan yang diberikan olehnya. Sebenarnya itulah hakikatnya....setiap perkara yang sukar berjaya dilunaskan setelah bertemunya....Aku harap aku mampu menggapai impian ini seperti orang lain yang telah berjaya....

Tiada ulasan: