Rabu, 15 Oktober 2008

Senario The Movie


Foto Ads By Google
Hujung minggu lalu saya dan suami berpeluang menonton Senario The Movie di Alamanda. Usai majlis rumah terbuka salah seorang VVIP di Putrajaya, saya bergerak menuju ke destinasi seterusnya. Kami punya masa lapang ketika itu, biarpun dengan berpakaian yang tidak sesuai untuk masuk panggung!!!! Saya juga suka bawa anak-anak untuk menonton, itu pun jika mereka lapang. Moral daripada cerita ini, saya dan pasangan sentiasa ada masa lapang untuk menonton wayang tidak kira filem Melayu, Cina, Hindustan mahupun Inggeris. Banyak perkara yang boleh kita pelajari bila menonton filem. Menonton di panggung tidak sama dengan menonton movie di rumah. Stuasinya agak lain. Kita boleh menumpukan sepenuh perhatian kepada jalan cerita filem tersebut ketika menonton. Tidak perlu bertih jagung ataupun menonggak air. Hanya perlu tonton dan jadikan pengajaran daripada jalan cerita yang kita tonton.
Saya cukup tertarik dengan karektor Fauziah Nawi - memang kelas lakonannya. Tidak ada sendu dan juraian air mata. Malahan mengundang gelak sepanggung. Beliau lari daripada buaian lakonan yang sering dibawanya ditangan Rashid Sibir. Untuk Mazlan, kamu punya bakat yang luar biasa, tidak semua boleh menjadi sepertimu. Biarpun kadang-kadang seperti keanak-anakan tetapi itulah realitinya bakat semula jadi Mazlan yang saya kenal ketika terjun ke dunia lawak.
Kini, saya menantikan pula lawak Si Nabil. Secara peribadinya, saya suka kepada lawak Nabil yang begitu intelektual, punya inti pati cerita dan seolah-olah tidak membodoh-bodohkan penonton. Beliau menjadi seperti dirinya yang sebenar. Nasihat saya untuk anak muda Mambau ini, usah dibuai dek pujian. Menonton rancangan dan mengikuti jalur perjalanannya daripada program Raja Lawak Astro, saya akan rasa, Nabil seperti menghormati khalayak yang berada di hadapannya ketika mencurahkan idea. Memang patut beliau dinobatkan sebagai Raja Lawak Astro musim kedua. Semoga perjalanan senimu terurus dan penuh makna.

Tiada ulasan: