Ahad, 21 Disember 2008

Kerlipan Bintang...

Sesungguhnya saya berasa amat teruja apabila berpeluang menjejakkan kaki ke Istana Negara. Yah! Tanggal 18 Disember 2008 tersenyum manis saya duduk sebaris dengan isteri penerima yang lain. Lalu tercatatlah di dalam kenangan 'memori terindah yang sukar dilupakan'. Saya sibuk mengambil foto di sekitar perkarangan istana. Jika ada kesempatan saya akan paparkan foto-foto terpilih.

Sesungguhnya sememangnya nasib menyebelahi saya hari itu. Saya dapat duduk di barisan hadapan kerana kedudukan suami saya yang menerima pingat daripada DYMM Tuanku Mirzan. Pingat Johan Setia Mahkota kini menjadi miliknya. Ini adalah kali kedua saya dapat melangkahkan kaki ke istana. Kali pertama ketika beliau menerima Pingat Paduka Mahkota Perak di Istana Bukit Chandan Kuala Kangsar, juga dalam upacara yang sama iaitu penyampaian anugerah.

Lalu detik bersejarah itu saya rakamkan sepuas-puasnya buat menghargai jasa suami saya yang dihargai pemimpin negara. Wajar beliau menerimanya dan saya bersyukur kerana keringat beliau dihargai. Alhamdulillah.

Tiada ulasan: