Rabu, 19 Ogos 2009

Bazar Ramadan

Hujung minggu lalu aku berpeluang pulang ke kampung halaman di Tangkak...singgah sebentar kerana terlalu rindu dengan pusara aruah abah. Ramadan pula tak lama lagi untuk kita sama-sama harungi cabarannya. Selamat datang Ramadan.

Jadi bila balik kampung aku amat terkejut kerana dikatakan Bazar Ramadan yang selalunya ditempatkan di sekeliling masjid Jamek Tangkak akan dipindahkan bersebelahan dengan rumahku di kampung....Aduh! Tak terpemanai rasanya.

Aku tidak dapat membayangkan warga Tangkak akan berduyun-duyun mencari juadah untuk berbuka puasa di situ...maka sibuklah jalan yang selalunya sunyi. Emak aku mesti suka tu pasal ramai orang lalu lalang kat situ.

Tidak pernah pulak aku impikan yang bandar Tangkak yang begitu pesat membangunnya itu boleh mencari ruang pasar Ramadannya di situ...kenapa tak cari kawasan lain. Mungkin di situ telah diadakan Pasar Tani, jadi pihak majlis perbandaran malas nak cari tanah lain...tambah aja bazar kat situ.

Apa-apa pun sesiapa yang pergi ke bazar Ramadan tu nanti jangan parking kat rumah aku...nanti aku nak parking tak boleh pulak...!!!!

Tiada ulasan: