Khamis, 13 Ogos 2009

Insan Seni...Pergi lagi...menemui Ilahi

Saya terbaca teman facebook Yassin Sulaiman menulis - Ustaz Asri Rabbani meninggal dunia. Saya jadi terkejut dan sedih, macam tak percaya kerana benar-benar suka kepada suaranya. Lunak, merdu dan lagu yang dialunkannya menusuk kalbu. Memang bersuara emas penyanyi nasyid yang sorang ni. Saya jarang meminati genre muzik ni. Tapi mendengar suaranya saya meminatinya. Kadang kala menonton klip videonya di TV memperdengarkan bacaan ayat-ayat suci al-Quran. Memang beliau dilahirkan berbakat besar. Suaranya aset penting. Saya pernah menonton konsert Rabbani ni semasa mereka membuat persembahan di SMK Jalan 3 Bandar Baru Bangi beberapa tahun dahulu. Anak-anak saya cakap abang Rabbani...mesti mereka ada nostalgia ketika itu...pemain kompangnya cukup ramai ketika itu. Budak-budak ni jadi back-up dia. Termasuk juga ramai anak-anak murid saya yang terlibat sama masa konsert ni. Saya sudah hampir terlupa jangka waktu itu kerana tika itu menontonnya bersama-sama ibu bapa yang lain di kawasan sekolah. Meriah memang meriah. Malam ini saya akan menonton berita di TV untuk mendapat penjelasan yang lebih lanjut.
Malam tadi juga di layar tv sewaktu slot Berita Awani - ada juga berita pemergian penulis Darmala NS...
Untuk kedua-dua insan, saya panjatkan doa semoga roh mereka dicucuri rahmat. al-Fatihah. Untuk keluarga mereka semoga bersabar.

Tiada ulasan: