Rabu, 7 Oktober 2009

Digital Metronome

Foto Adds By Google
Baru-baru ini guru piano yang cun mengajak aku ke konsert di KLCC...untuk persembahan pertengahan Disember 2009 ini. Guruku sanggup membelikan aku tiket untuk aku dan suami menyaksikannya kerana katanya aku harus melihat konsert tersebut. Dia cakap bayar pakai duit dia dulu....ahai baiknya hati dia. Aku cakap aku akan bayar harga tiket tersebut. Dia juga akan mencarikan tempat duduk yang strategik agar aku dapat melihat kedudukan orkestra ketika bermain.

Katanya pendedahan begini amat penting bagiku...

Terkini, dia meminta aku membeli sebuah digital metronome yang harganya seratus lebih untuk membolehkan aku mengira nota muzik yang dimainkan di piano dengan tepat. Kadang kala geli hati juga kerana mengapa aku tidak tahu perkara-perkara ini sebelum ini...Walaupun aku bermain hanya sebagai hobi tetapi dia mungkin beranggapan bahawa aku telah melabur wang dan masa yang banyak untuk hobi termahal aku ini.




Tiada ulasan: