Isnin, 18 Januari 2010

Cerita Pasal Gerhana Matahari

Baru-baru ini berlaku gerhana matahari - waktunya mak aku cakap dalam pukul 3.00 petang, Jumaat (15 Januari 2010). Mak aku cakap lepas dengar khutbah Jumaat di tv, orang tu cakap akan ada sembahyang sunat gerhana matahari. Oh! Ya ke aku cakap dengan mak aku. Masa tu aku sibuk memasak... Aku ni terlalu sibuk sampai kena diingatkan oleh mak aku. Baguslah mak aku ni...aku kena puji-puji selalu mak aku ni, kerana kadang-kadang aku selalu lupa daratan mana nak berlabuh....kena selalu diingatkan perjalanan hidupku ini...
Apa-apa pun aku tak nampak pun gerhana matahari tu, dunia jadi gelap seketika agaknya...aku sibuk masa tu. Tak boleh keluar dari dewan...ada kelas...entah berapa tahun lagi aku dapat menyaksikan peristiwa seperti itu.

Tiada ulasan: