Ahad, 3 Januari 2010

...Menjelang Tahun Baru 2010



Menjelang malam tahun baru aku menaiki monorel menuju ke Pusat Bandar Kuala Lumpur...bermula daripada stesen Medan Tuanku ke Bukit Bintang....agak sesak juga keadaannya ketika itu.Aku menemui pelancong daripada Medan, Indonesia yang telah telah seminggu berada di Malaysia. Sebelum ini mereka berada di Sunway Lagoon dan Genting Highland. Kini, berjalan-jalan sekitar Kuala Lumpur...naik turun monorel katanya....wah...aku kira...ini pastinya pelancong yang mempunyai wang gitu...
Keadaan kian sesak...lemas....dan menyesakkan....penuh dengan orang ramai yang berpusu-pusu menuju ke kota raya untuk menyambut 2010...aku bersama-sama mereka di lautan manusia ini....Kemudian aku pulang ke hotel kerana malas berada di dalam kepanasan begitu...

Tiada ulasan: