Ahad, 3 Januari 2010

Majlis Anugerah Buku Kebangsaan 2008



Foto By Raai
Saat menerima faks undangan ke Majlis Anugerah Buku Kebangsaan Malaysia 2008, hatiku benar-benar terkesima....Rupa dan Gaya Busana Melayu (2006) karya Azah Aziz bakal dinobatkan kemenangannya...
Banyak sebabnya menjadikan diriku begitu....
Pertama-tamanya kerana buku yang benar-benar mengugat jiwa dan ragaku telah dinobatkan sebagai buku terbaik...menang empat anugerah sekaligus. Hati mana yang tidak tersayat..biar aku bukan pengarangnya (Puan Azah), tetapi saat menyiapkan buku ini aku seakan-akan berada bersama-sama untuk susah senang kerana penerbitannya.
Buku ini memenangi anugerah berikut:

Buku Terbaik Keseluruhan
Anugerah Reka Bentuk Terbaik
Anugerah Editor Terbaik
Anugerah Buku Non-Fiksyen Terbaik

Detik yang paling membahagiakan bagi buku tersebut jatuh pada 22 Disember 2009 lalu. Majlis diadakan di Seri Pacific dan hadiah diberi oleh Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Pelajaran Malaysia. Hadiah Mak Ungku, Puan Azah Aziz disambut oleh suaminya Profesor Ungku Aziz. Agak berbaloi juga kerana karyanya itu menang berganda. Naib Canselor UKM turut hadir memeriahkan majlis.

Untuk 12 anugerah yang ditawarkan, Penerbit UKM menerima 5 anugerah daripadanya termasuk kategori buku ilmiah terbaik bagi buku Wacana Mahathir Mohamed tulisan Prof. Madya Dr. Idris Aman.

2 ulasan:

Nurul Nadia berkata...

TAHNIAH!!!! =)
P/s: knp gmbrnyer kecil sgt.. tak nmpk laaa....
salam sayang...

teratai berkata...

terima kasih....