Ahad, 14 Mac 2010

Hujung minggu yang meletihkan

Hari Sabtu diadakan peperiksaan untuk mengukur sejauh mana pengetahuan pelajar berhubung dengan kuliah yang diajar di dalam program Sijil Muzik UKM 2010....jadinya sepanjang minggu pastinya aku akan membaca dengan bersungguh-sungguh seperti seriusnya pelajaran berbentuk akademik yang biasa aku jalani....mesti tak tidur semalaman...hingga jam 2.00-3.00 pagi....ewahhhhh. Ini memang rutin biasa bagiku...kalau aku tak baca mesti aku akan melopong di dewan peperiksaan. Selepas peperiksaan, aku tak kisah sama ada lulus ke tidak, yang penting aku telah study dan membuat nota kecil untuk tujuan menghafal. Sekurang-kurangnya mesti sangkut di mana-mana di dalam mindaku...banyak kali baca pun tak apa kerana aku memang sedar kemampuan diriku untuk menghafal memang 'tidak muda' lagi...semua nota aku baca termasuk nota-nota yang dimuat turun via internet dan pelajaran muzik di Yamaha Music School Kajang...

Hari Ahad pula aku tidak dapat pergi kenduri kahwin rumah saudaraku...aku cakap ada hal...sebenarnya menjelang Maghrib baru aku balik ke rumah...kerana ada kelas...aku berterima kasih kepada tenaga pengajar yang gigih mengajar tanpa mengenal erti penat dan jemu jua sanggup mengikut rentak dan kemampuan..pelajarnya yang pelbagai watak....terima kasih... terima kasih... terima kasih....

Tiada ulasan: