Rabu, 16 Jun 2010

Hadiah Buku Untuk Diri Sendiri

Baru-baru ini seorang teman sepejabatku telah melancong ke Indonsia, lalu beliau bertanya adakah aku ingin mengirimkan sebarang ole-ole daripada sana. Aku katakan kepadanya yang aku suka buku.

Nah! Sekembalinya beliau ke Malaysia...dibelikannya aku buku-buku (semua judul yang berbeza-beza) dan semuanya mengikut citarasa terkiniku...bagiku wang yang kukirimkan bukanlah yang utama jika dibandingkan dengan penat lelahnya mencari buku-buku tersebut...yang penting bagiku adalah buku yang dibelikan lebih bererti...semuanya buku terkini cetakan tahun 2010.

Antaranya buku-buku muzik terkini...violin, gitar (buku ini akan kuhadiahkan untuk anak daraku) dan buku penerbitan. Semuanya lagu-lagu baru yang disekalikan dengan nota muziknya...aku suka sekali kerana bolehlah merangkak-rangkak menggesek biola bila lapang nanti dengan menggunakan buku-buku tersebut...

Masyarakat di Indonesia rupa-rupanya cukup terkini dengan penerbitan buku-buku...aku dapati lagu-lagu baru seperti Kris Dayanti, Rossa, Anang, Nidji dan sebagainya semuanya sudah dibukukan lagu-lagunya...persoalannya mengapa lagu-lagu terkini di Malaysia tidak dibukukan oleh pemuzik/pencetak di Malaysia. Mesti ada orang yang nak beli jika buku-buku muzik dan notanya dibukukan...percayalah...terutamanya orang-orang macam aku yang mencari-cari buku seperti itu...

Terima kasih kerana berupaya membaca fikiranku dengan membeli buku-buku yang sesuai dengan jiwaku...

Tiada ulasan: