Ahad, 13 Jun 2010

SELAMAT HARI JADI NADIA...

Imej By Google
Tanggal 9 Jun 1989 sudah berlalu...kini tarikh yang sama berulang lagi...dan tarikh itu lahirlah anak perempuanku NADIA.....

Petang itu 9 Jun 2010 (pada tarikh hari lahirnya) aku bersama suamiku makan-makan di persisir pantai di Kota Kinabalu, Sabah sambil menyaksikan matahari terbenam...sempat lagi merakamkan riak matahari terbenam. Sebetulnya pada tarikh tersebut aku ada tugasan ke Sabah kerana membentangkan kertas kerja SEAPSIL 2....aku gembira kerana dalam bertugas pun aku masih ingat lagi tarikh-tarikh penting dalam hidupku...Seminar Antarabangsa Psikolinguistik di Kota Kinabalu...

Saat itu juga aku ingat bahawa, hari itu adalah hari lahirnya....usai makan dan kembali ke hotel...aku cuma dapat mengucapkannya lewat telefon...SELAMAT HARI LAHIR ANAKANDAKU NADIA....SEMOGA BERJAYA UNTUK KEMBARA YANG BEGINI JAUH DALAM MENGEJAR SECANGKIR ILMU.

Namun kami tidak dapat bersama-sama untuk menyambutnya di tepian pantai yang penuh romantik itu...kerana anakku berada di Moscow...dan aku diberitahu oleh abahnya yang kita tidak boleh menganggunya SAAT INI dengan menghantar gambar-gambar kita di sini kepadanya lewat telefon kerana mungkin akan menganggu emosinya...

Kini anakku berusia 21 tahun....harap-harap Nadia sudah matang sesuai dengan usianya.

Setiap kali hari lahirnya aku tetap ingat dan masih terasa-rasa lagi bahawa anakku ini masih lagi kecil dan perlu dibelai...

Ada hadiah yang dimintanya daripadaku...sebuah gitar...kerana anakku ingin membawa violinku tetapi aku masih belum menamatkan pengajian muzikku jadi violin ini sudah sebati dengan jiwaku...aku sudah jatuh cinta dengan violinku...Nanti apakala anakku pulang bercuti kita boleh sama-sama mencari gitar mana yang anakanda suka...dan ibumu akan membayarnya sebagai hadiah hari lahirmu yang ke-21...tidak ada surprise...kerana aku mahu hadiah yang diminta menjadi sebati dengan jiwanya...

Sekali lagi...Selamat Hari Lahir NADIA....muaah muaah muaah....

1 ulasan:

Nurul Nadia berkata...

yeay~ hadiah... i lurve.... hadiah!! i lurve....... u toooooo!!
=) thanks mak!!! muahhhhhhhhhss~~~