Jumaat, 5 Ogos 2011

Ramadhan datang lagi...

Imej buku by Google


Masuk hari ke-4 kita berpuasa. Moodnya tetap sama dan tidak berubah. Pulang daripada penat bekerja aku menuju ke pasar Ramadhan. Saja bagi mood bulan puasa. Pusing kanan, pusing kiri benda yang sama dijual oleh orang-orang yang berbeza... namun untuk menyedapkan hati beli juga satu dua jenis sebagai juadah berbuka puasa. Puteriku mesti pesan, jangan beli kuih lebih daripada RM5.00.............. kerana dia akan memasak di rumah.... manakala anak terunaku pula sempat menyatakan....perjalanan yang panjang mencari roti John yang masih tidak ditemui rasanya yang mencapai tahap selera sedapnya....amboiiiii....


Usai pusing keliling bazar Ramadhan... sampai saja di rumah puteriku memang sudah siap menyediakan juadah untuk berbuka....hari-hari menyediakan menu yang berlainan.... menerusi buku masakan 365 hari yang aku beli di Pesta Buku Kuala Lumpur.... Aku rasa tak rugi aku membeli buku ini... Teman-teman sepejabatku pun membeli buku ini setelah melihat buku ini aku bawa pulang daripada pesta buku.


Jadi kepada anda sekalian, jika sudah beli buku resepi, mengapa malas memasak...



Selamat berpuasa.












Tiada ulasan: