Khamis, 21 Februari 2013

Salam Perpisahan....

Bertemu dan berpisah menerusi laman web by google

Aduhai!
Bertemu dan berpisah memanglah adat manusia biasa
Bos pergi dan bos datang juga perkara biasa dalam hidup saya
Saya tetap begini dan begini walau bos bertukar ganti
Aktiviti harian juga berjalan seperti biasa
Sebagai kakitangan biasa, 
bagi kami bezanya setiap kali bertukar bos
sudah pasti datangnya dengan membawa pemikiran masing-masing yang tersendiri 
yang sukar untuk saya rungkaikan dan biasanya
kita sebagai anak buahnya harus turuti menurut kesesuaian waktu 


Ini adalah YBhg. Prof. Dr. Kamaruddin M. Said
(mendengar ucapannya sangat-sangat 
membuka minda saya - 
orangnya berfikiran jauh dan sangat terbuka.  
Saya juga harus banyak berterima kasih kepadanya 
kerana saya juga banyak belajar daripadanya untuk bersikap jujur dengan
sesuatu yang menimpa diri kita.  
Kita tidak perlu menjadi hipokrit untuk menjadi orang lain)

Berikut adalah foto antara anak buah bos yang sempat
mengiringi majlis perpisahan semalam 
(tiada dalam foto adalah staf unit video dan beberapa rakan lain 
yang ada tugasan dan ada antara mereka 
sedang melaksanakan tugasan di DECTAR)


Biasanya ini adalah rutin harian saya yang kerjanya 
suka mencatat dan menconteng sesuatu.
Saat  ini juga orang suka dan gemar bermain-main 
dengan telefon bimbit masing-masing,
 namun saya sejujur-jujurnya
lebih senang untuk tidak membawa telefon bimbit 
dan 'berasmara' dengan kertas dan pena 
kerana itu adalah jiwa saya yang sentiasa kacau


Dedikasi Foto oleh Unit Foto Penerbit UKM

1 ulasan:

Unknown berkata...

setiap pertemuan ada perpisahan. goodbye.hehe