Selasa, 4 Jun 2013

Berkongsi pengalaman....

Bulan lalu saya agak sibuk menghadiri beberapa buah seminar, bengkel, kursus dan persidangan.  Macam-macam rasa ada mengikut mood sesi yang saya hadiri.  Ada yang dibuat di dalam kampus dan ada yang menghantar jiwa saya ke luar kampus sehingga ke Melaka, Seremban dan Langkawi sana.  Cuma saya paling suka jika dapat hadir di Danau atau pun Puri Pujangga.  Dekat dan menjimatkan masa saya.  Caranya sama sahaja iaitu untuk memandaikan diri saya.  Saya juga berkesempatan hadir di bengkel yang dianjurkan oleh pihak Dewan Bahasa dan Pustaka.  Sehingga sampai satu tahap saya macam tidak bekerja sepanjang bulan lepas dek kerana kesibukan  tersebut.  Secara kebetulan banyak betul program yang masuk hampir serentak.

Imej By Google


Tak apalah sesekali berehat-rehat, makan-makan free dan bertemu ilmuan bidang lain.  Seronok juga  macam ni.  Cuma manuskrip buku-buku ni semakin hari semakin banyak.  Saya pun tak tahu sampai bila nak habis ditimpa dek manuskrip buku yang banyak ni.  Apa yang nyata.....saya sudah semakin lama semakin bosan dengan dunia ini......tiada apa-apa kecemerlangan yang boleh saya cipta di sini, lagi pun saya bukanlah pekerja yang baik.....kerja saya hanya membaca sahaja....cukup masa buku terbit dan esok begitu lagi...membaca lagi......yeah.  Kalau pejabat saya nak jatuh berkecai pun saya dah tak kisah....hah...ganas sekali bunyinya bukan.  Siapa pun yang datang dan pergi biarlah....Sekian.


Tiada ulasan: