Isnin, 29 September 2008

Selamat Hari Raya

Foto Powered by 123Greeting.com
Hari ini UKM agak lenggang sekali. tiada lagi deruan kereta menuju ke kampus. Para mahasiswanya ramai yang telah sampai ke kampung halaman masing-masing - bercuti panjang. Hari ini saya masih lagi di kamar kerja, menyiapkan sisa-sisa tugasan untuk buku Pakai Patut Melayu - buku ini bakal diterbitkan dalam versi Rumi dan Jawi. Ejaan Rumi disediakan oleh Puan Khatijah Hashim. Buku ini disuakan untuk penerbitannya ke sini oleh Puan Azah melalui bos lama saya. Saat itu saya sibuk mengerjakan tugasan Rupa dan Gaya Busana Melayu. Saya diberi tanggungjawab untuk melunasi tugasan ini. Ini merupakan cabaran bagi saya kerana terpaksa membanding-bandingkan kedua-dua versinya. Saya memang boleh membaca Jawi dengan baik kerana telah dididik oleh sekolah agama kerajaan Johor semasa zaman kanak-kanak dahulu sehingga ke darjah khas dan ulang kaji...cuma nasib tak mengajar agama sahaja. Saya juga sukakan buku ini kerana dapat berkolaborasi dengan para artis daripada Pusat Kebudayaan UKM - mereka begitu kreatif ketika sesi fotografi bersama Iwan jurufoto kami. Nantikanlah saat-saat terbitnya buku ini.... di pasaran

Biar orang berhari raya - tapi saya masih begini saban tahun. Saya telah terbiasa tidak terlalu mengagung-agungkan hari raya berlebih-lebihan. Saya tetap menyambutnya dengan meriah, tetapi ikut kelapangan waktu saya dan keluarga. Kini kedua-dua anak saya berada di Russia dan mereka menyambut lebaran di sana. Mereka ingin belajar dan mengejar cita-cita masing-masing - demi anak-anak saya turutkan kehendak mereka. Kami sebagai orang tua, mendoakan yang terbaik untuk anak-anak semua.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat Hari Raya Aidil Fitri. Maafkan segala salah dan silap.....

Saadah Jaffar berkata...

terima kasih. Selamat hari raya juga.