Selasa, 4 November 2008

Ketupat oh Ketupat

Sejak pohon nyiur nan sebatang tumbang menyembah bumi atas kehendak diriku, maka saban malam tiada hentinya diri ini menganyam ketupat. Biar bekerja hingga larut malam, namun tidak mengantuk pula. Seronok rasanya. Wah! Kalau beginilah saya boleh membaca buku juga hingga jauh malam, alangkah seronoknya juga. Pasti bercambah minda saya dengan idea bernas dan boleh dimanfaatkan untuk kerjaya seharian.

Yah! Sesungguhnya saya amat berpuas hati sangat kerana hasil kraftangan ini dapat diaplikasikan dan impaknya cukup lumayan. Buat teman-teman, terima kasih kerana sudi menjamah seadanya. Kenyang dan menyeronokkan, bukan. Biar bukan musim raya.

Aktiviti begini sememangnya masa tiada terluang. Leka sahaja. Kemahiran kian bercambah. Saya juga sempat meminta teman sepejabat merakamkan ketupat-ketupat yang saya anyam untuk diabadikan di dalam koleksi simpanan di arkib tempat saya bekerja. Mana tau suatu hari nanti boleh digunakan untuk grafik kad selamat hari raya.

Tiada ulasan: