Jumaat, 13 Mac 2009

Majlis Sambutan Maulidur Rasul

Foto Add By Google

Dalam basahnya bumi, lebatnya hujan turun mencurah-curah bagaikan tiada noktahnya, bersulam pula dengan suasana yang cukup dingin di DECTAR majlis ini berlangsung dengan teratur dan lancar. Maka Pelan B pun bermula...Sudah lama saya tidak berpeluang mengikuti majlis ini secara resmi, tapi kali ini terpilih pula untuk menyertai mereka di bawah kelompok Canselori. Berbaju sedondon, sama cantik, sama kacak, duduk sama rendah berdiri sama tinggi...begitulah indahnya pemandangan warga UKM di DECTAR pada pagi tadi. Sama-sama menikmati nasi lemak, karipap, dan mee hoon di bawah khemah yang disediakan. Usai bersarapan sempat pula mengikuti atur cara majlis hingga ke akhirnya.

Cuma saya terkesima...Yah! Begitu menariknya bacaan ayat-ayat suci yang diperdengarkan oleh pelajar yang (ah.. terlupa namanya) tahun 1 daripada Fakulti Pendidikan, berwajah tenang, penuh keimanan dan sejuk ibu bapanya kerana mendapat anak yang dapat memperdengarkan bacaan al-Quran semerdu itu...mungkin seusia anak dara saya. Bait demi bait dialunkan dengan penuh syahdu, berlagu rindu, membuai rasa, menyentap sukma.

Majlis yang dimulai dengan nasyid, kumpulan selawat ini berakhir dengan majlis penyampaian hadiah untuk acara yang terdahulu diadakan...paling menarik adalah hadiah untuk esei mengenai penulisan khutbah Jumaat. Syabas Urus Setia.

Tiada ulasan: