Ahad, 31 Mei 2009

Aku dan Perpustakaan


Foto Ads By Google
Aku dan perpustakaan sememangnya tidak dapat dipisahkan. Aku boleh saja ke perpustakaan tidak kira waktu...petang, senja mahu pun malam. Biasanya pada sebelah siang aku memanfaatkan sepenuhnya kerjayaku di pejabat. Tiada siapa yang tahu mengapa aku suka ke perpustakaan kecuali diriku sendiri.

Aku suka meminjam buku, membaca majalah terkini dan mendapatkan maklumat buku-buku terbaru. Mungkin ada orang hairan, mengapa aku yang sudah setua ini suka ke perpustakaan. Sendiri tanya sendiri jawaplah. Apa yang penting...ini adalah hobi aku yang tiada siapa boleh mempertikaikannya.

Perpustakaan mana tujuanku...aku suka ke perpustakaan Tun Seri Lanang dan perpustakaan ATMA. Kadang kala aku terpaksa membayar denda kerana lewat memulangkan buku-buku yang dipinjam. Hairannya mengapa tidak ramai orang yang sudah bekerja suka menuju ke perpustakaan untuk meminjam buku. Di situ kan lubuk ilmu, mengapa tidak dilombong emasnya... Ya aku berasa hairan bin ajaib. Siapa yang suka boleh tiru gayaku...

Selamat mencintai dunia perpustakaan...

Tiada ulasan: