Ahad, 31 Mei 2009

Rojak Ghani Klang

Usai kelas piano di Yamaha Kajang, aku dan suami menuju ke Klang. Sabtu yang santai, biasanya kami membeli belah dan merehat-rehatkan minda. Klang...kian sibuk. Trafik jem di mana-mana. Lama sungguh tak makan rojak di sana. Apa lagi, lepas parking kereta, kami menuju ke gerai mencari mamak yang jual rojak.

Sejak berumah tangga kira-kira 24 tahun yang lalu dengan orang Klang, aku telah diperkenalkan dengan gerai ini oleh aruah mertuaku. Kami biasanya makan dengan bersungguh-sungguh dan selepas itu akan bungkus rojak tersebut untuk dibawa pulang. Keenakanya tiada bandingan...

Nostalgia itu kembali berulang...kini telah turun ke generasi ketiga keluarga kami. Suamiku pula telah membawa anak-anak kami makan di gerai yang sama. Namun petang Sabtu lalu hanya kami berdua sahaja yang makan rojak di situ. Usai makan, aku suruh mamak bungkus lagi 2 untuk dibawa pulang. Hahaha penangan rojak ini tidak berkesudahan nampaknya. Suatu masa nanti aku ingin menginterview mamak ini untuk ku letakkan rojaknya di blog ini.

1 ulasan:

нурул надя = nurul nadia berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.